- un espai de trobada veïnal
- sales i espais polivalents per diferents tipus d’activitats: tallers, exposicions, festes populars, conferències, etc
- un bar-cafeteria com a element d’esbarjo i integració urbana
- sales d’estudi
- oficines per les entitats del barri
- un hort urbà al terrat
Grans idees per un gran projecte. Però qui pot garantir que tot això que es demana es dugui a terme? Necessitem una entitat gestora que entengui aquestes demandes i que les fagi seves.
Futur complex d'equipaments Vil·la Urània |
Hi han diverses maneres de fer-ho: a través d’un ens públic, d’una empresa, o bé a través d’una entitat o una federació d’entitats que volen fer-se càrreg de la gestió.
En general, una empresa pot garantir fàcilment uns estàndars de qualitat molt elevats. És una situació còmode, en la qual una empresa cultural aplica un model de gestió més o menys estandaritzat. Hi han molts empreses especialitzades amb una llarga tradició en la gestió d’equipaments capaces de donar solució a totes les necessitats que es generin al centre.
Però a Vil·la Urània uns quans veïns s’han plantejat l’opció d’anar més enllà: “i si som nosaltres el qui decidim no sols què fer-hi sinó també com fer-ho? I si decidim entre els veïns quines són les línees d’actuació que ens interessen al nostre barri? Com ho podem fer?” Aquest ja és el gran repte de la gestió cívica.
La gestió cívica d’un nou centre com el que serà Vil·la Urània té mols riscos i una sola avantatge: garantir la participació i la diferència del projecte. Us deixo amb aquest enllaç perquè conegueu millor el model de gestió cívica d'equipaments públics.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada